

הכנס השנתי ה-2
מינהל תעסוקת אוכלוסיות
סיור בין תחנות במסע המשתתף
Smart Jobs
בשל הצורך המתמשך בהרחבת היקף המשרות והקשר עם מעסיקים, שמירה על קשר רצוף עם משתתפים, והרצון לפשט את תהליך פרסום המשרות הפתוחות – פותחה מערכת לניהול משרות וקשרי מעסיקים. המערכת פותחה על ידי סטודנטים למדעי המחשב והנדסאי תוכנה, והיא פותחה כחלק מההתנסות בתוכנית הלימודים כך שגם הסטודנטים צברו וקיבלו ניסיון משמעותי וכרטיס כניסה לשוק העבודה.
מה המערכת עושה?
למערכת שלנו יש 3 משתמשים אופציונאליים: מעסיק, משתתף ומנהל מערכת (רכז השמה/קשרי מעסיקים). בפיתוח המערכת התמקדנו בנגישות שלה כך שתהיה נוחה ופשוטה לשימוש ותסייע להגדיל את מספר ההשמות והקשר הרצוף מול המשתתפים והמעסיקים.
בעוד מערכות הנמצאות כיום בשוק תומכות בחיבור והפצת משרות וקבלת קו"ח ללא סינון, המערכת שלנו מרכזת את כלל המעסיקים למאגר מעסיקים אחד גדול ופעיל וממיינת אותם לפי קטגוריות, כך שרכזי ההשמה יצפו ויטפלו אך ורק בקטגוריות ספציפיות של משרות הפתוחות להם. במהלך תהליך ההתאמה בין המועמד למשרה אנחנו מבצעים בדיקה על ידי הרכזים שלנו שמכירים את המשתתף ומבצעים מולו תיאום ציפיות למשרה. כך גם הרכזים שלנו יוכלו לבחון את מידת ההתאמה למשרה, ובכך לשמור על שביעות רצון המעסיקים כדי שיקבלו פניות של מועמדים המתאימים לדרישות המשרה.
כל מעסיק שפתח משתמש במערכת יוכל לפרסם משרה בקלות, הרכז יבחן את התאמת המשרה ובהתאם לכך יוכל לפרסם את המשרה בקבוצות וואטסאפ, במייל ובאתר המרכז – בלחיצת כפתור. המערכת גם שומרת על קשר רצוף עם המעסיקים ומעדכנת אותם במועמדים שאושרו על ידי המרכז למשרה. המעסיק יכול להיכנס למערכת, לצפות בקורות החיים של המועמד, ולעדכן אותנו במערכת אודות ההתקדמות של תהליך המיון איתו. כמו כן, המערכת בודקת אחת לכמה ימים את סטטוס המשרה מול המעסיק (פתוחה/אוישה) ומתזכרת אותו לעדכן בלחיצת כפתור את סטטוס המועמד וסטטוס המשרה.
לבסוף, המערכת מאפשרת למועמדים לבחור אפשרות של קבלת משרות מקטגוריה ספציפית למייל, בהתאם לבחירתם.
אימפקט
-
יצירת מאגר נתונים ייחודי של המעסיקים שאנו בקשר איתם והמשרות הפתוחות.
-
הרחבת הקשר מול מעסיקים והגדלת מספר המשרות באופן משמעותי.
-
פילוח המועמדים למשרות לפי תחומי תעסוקה וניסיון, ובכך יצירת התאמה טובה יותר בין מועמד למשרה.
-
פרסום משרות למועמדים מתאימים בלבד.
-
הצגת מועמדים איכותיים ומתאימים יותר למעסיקים.
-
שמירה על קשר רצוף עם המעסיקים דרך המערכת.
-
שמירה על קשר עם המשתתפים על ידי פרסום המשרות.
-
פרסום המשרות באופן קל, פשוט ונוח.
ומה הלאה?
המערכת כרגע בהרצה. אנחנו מתרשמים שהיא יוצרת שירות טוב יותר הן למועמדים והן למעסיקים בהיבטים רבים: הקשר הייחודי שהמערכת מייצרת מול המעסיקים, הגדלה והכפלה של כמות המשרות להפצה, וקבלת משרות בתחום הייעודי בו המועמד מתעניין.
בהמשך אנחנו מתכננים שהמערכת תשלב יכולות AI של ניתוח קורות החיים של כל מועמד ומידת ההתאמה שלו למשרה, ואף תמליץ על משרות אחרות בהתאם לקו"ח.








