הכנס השנתי ה-2
מינהל תעסוקת אוכלוסיות
המגזין
יחיאל אמויאל
מנכ"ל מרכזי כיוון
סובב ירושלים והצפון
שלמה בנג'יו
מנהל אגף הכשרות והשלמת השכלה,
מרכזי כיוון סובב ירושלים והצפון
בעידן הדיגיטלי של ימינו, הטכנולוגיה היא כלי מרכזי לשיפור תהליכים ולהגברת היעילות. יחד עם זאת, המגע האנושי והקשר הישיר עם המשתתפים הם מה שמבטיח את הצלחת השירות. במרכזי "כיוון – מפתח לתעסוקה" אנחנו שומרים על איזון בין שני העולמות – טכנולוגיה מתקדמת לצד יחס אישי וחם, כדי להבטיח ולמקסם את השירות.
במהלך הזמן זיהינו שהיו תהליכים שדרשו מהצוותים שלנו זמן ומשאבים רבים, ושיש מקום באמצעות אוטומציה לעשותם יעילים יותר, כך שהצוותים שלנו יוכלו להתמקד במה שבאמת חשוב – הליווי האישי של המשתתפים. בחנו מספר מערכות שעשויות לתת מענה לצורך. לבסוף בחרנו לשלב מערכת ניהול תקשורת "99 דיגיטל", המבוססת על WhatsApp רשמי, שמאפשרת להאיץ את העבודה ולשפר את זמינות המידע מבלי לפגוע באיכות הקשר.
המערכת מאפשרת לנו לנהל תקשורת כתובה עם המשתתפים, לשלוח ולקבל קבצים, ולספק להם מידע בזמן אמת על הפעילויות המתקיימות במרכזים. המערכת מצוידת בבוט חכם שמנתב את המשתתפים לפי תחומי העניין ומקום מגוריהם. לדוגמה, משתתף המעוניין בקורס אנגלית יקבל מידע מדויק על הקורסים הזמינים באזורו, ואף יופנה לרכז המתאים שילווה אותו.
יתרונות נוספים הם היכולת להוסיף הערות לתיקי המשתתפים ולהעביר את הטיפול בין מספר גורמים במקביל ובקלות. כלי בינה מלאכותית מסייעים לכתיבת תגובות מותאמות אישית ולהפקת תובנות על המשתתפים, מה שמייעל את העבודה ומקצר את זמני הטיפול.
בנוסף, המערכת מאפשרת לשלוח הודעות ממוקדות לקבוצות משתתפים לפי תחומי עניין, לעקוב אחרי זמני המענה ולפקח על פניות ממתינות באמצעות דוחות ולוחות בקרה מתקדמים. כל זה מבטיח מעקב ובקרה מדויקים ואפקטיביים בזמן אמת. בכך אנחנו מאפשרים למשתתפים לקבל מידע עבור כל אחת מהפעילויות שלנו, לפנות להירשם ולקבל שירות ישירות אצל גורם המטפל כשבכלל אזורי הפעילות שלנו, אנו מפרסמים מספר אחד ואחיד לפניות וקבלת מענה.
הטמעת המערכת מתבצעת בשלבים: בשלב הראשון אנחנו מתמקדים בשיפור חוויית המשתתפים ובייעול עבודת הצוותים, ולאחר מכן תוכניתנו להרחיב את היכולות ולשלב את המערכת עם מערכות מידע נוספות, כולל בחינת אפשרות לשאיבת הנתונים ממנה אל מערכת ה SF הממשלתית. הגמישות ב"דיגיטל 99" מאפשרת התאמה לצרכים מגוונים, ועשויה להתאים לארגונים נוספים שמבקשים לשפר את התקשורת והזמינות מול הלקוחות והמשתתפים שלהם.
בסופו של דבר, המערכת אינה מחליפה את הקשר האישי אלא מחזקת אותו, ומאפשרת לנו למקסם את השירות והתועלת לכל משתתף בצורה מקצועית, מהירה ומדויקת, תוך שמירה על איכות, זמינות והתאמה אישית.